‘We kijken terug op een inspirerende en interessante middag.’

‘Op zoek naar een interessante, leuke invulling van onze jaarlijkse teamdag kregen we de tip om naar het Museum Psychiatrie in Venray te gaan. Wij werken met gedetineerden en het is helaas een feit dat een groeiend deel van deze mensen kampt met psychische kwetsbaarheden. We hoorden dat we in het museum op verschillende manieren inzicht konden krijgen in de ontwikkelingen binnen de psychiatrie. Bijvoorbeeld over het gebruik van virtual-reality-brillen.

Bezoekers Aan Het Woord Teamdag01

Teamdag Ministerie van Justitie en Veiligheid

Een afspraak was snel gemaakt. In overleg stelden we vooraf een programma op waarvan we inschatten dat het ons team zou interesseren. We zijn vervolgens super ontvangen in het nieuwe dienstencentrum van Vincent van Gogh. We kregen er ook een zeer inspirerend verhaal te horen van een medewerker over ‘bemoeizorg’ en wat je daarmee kunt bereiken. Hij nodigde ons ook van harte uit om een dag mee te lopen.

Daarna bezochten we het vernieuwde museum. Onder bezielende leiding van gepensioneerd laboratorium medewerker Jac Haegens kregen we een geweldige rondleiding. De vele voorwerpen, foto’s en verhalen gaven een duidelijk beeld van het verleden en de toekomst van de psychiatrie. We zijn meegenomen in de tijd: van het ontstaan van de psychiatrie tot aan de nieuwste ontwikkelingen.

Teamdag

We kijken terug op een inspirerende en interessante middag. Hartelijk dank aan de gedreven vrijwilligers en medewerkers van Vincent van Gogh!’